Hezkuntza
Iraunkortasuna
DSF
Uda ikastaroa
Escuela de Educación para la Sostenibilidad 2030: observando avances mediante la medición de impacto

Escuela de Educación para la Sostenibilidad 2030: observando avances mediante la medición de impacto

Uzt. 04 - 05. Uzt, 2024 Kod. H18-24

Ingurumen-hezkuntzaren bidez herritarren ohiturak aldatzen ari al gara? Bidean argi pixka bat, inpaktuaren neurketaren bidez.

Azalpena

Jasangarritasunerako Hezkuntza oinarrizko tresna da 2030erako Garapen Jasangarriaren eta Basque Green Deal ereduaren helburuak gauzatzeak etorkizuneko Euskadi jasangarrirako zehazten duten aldaketa eta eraldaketa ekosoziala lortzeko. Ihobek, UPV/EHUren Uda Ikastaroak Fundazioarekin elkarlanean, urtero antolatzen duen Ingurumen Hezkuntzako Eskola eragileak eta profesionalak elkartzeko aukera bat da, erronkei heltzeko eta konponbideak partekatzeko.

Hirugarren edizio honetan, gure jarduerak gizartean eta ingurumenean duen inpaktuari buruz hausnarketa egitera gonbidatzen zaituztegu. Ingurumen-hezkuntza ari al da lortzen gizartean lortu nahi ditugun helburuak eta aldaketak?

Nola jakingo dugu bide eraginkor batetik goazen? Identifikatu al dezakegu zerk funtzionatzen duen eta zerk ez? Inpaktuen neurketetatik edo ebaluazioetatik ikasitakoa aplikatzen al dugu programa berri bat diseinatzen dugunean edo esku-hartze bat egokitzen dugunean? Kudeaketa-erabakiak gidatzen al ditugu inpaktuari buruz lortutako emaitzetan oinarrituta?

Galdera horiei eta zuen intereseko beste batzuei erantzuteko, gizarte- eta ingurumen-inpaktuaren neurketak eta kudeaketak eskaintzen dizkiguten aukerak sakonduko ditugu. Sortzen ari garen aldaketa neurtzeko hainbat esparru metodologiko landuko ditugu, ingurumen-hezkuntzaren esparruan inpaktua ebaluatzeko eta neurtzeko garatutako esperientzien adibide praktikoak eskainiko ditugu, aldaketa-teoria bat definitzen ikasiko dugu, eta elkarrekin aztertuko dugu hurbilketa horiek ikasteko eta berritzeko duten erabilgarritasuna.

Irakurri gehiago

Helburuak

Gizarteko edo gizarte- eta ingurumeneko inpaktua neurtzeko eta kudeatzeko oinarri teorikoak eta metodologikoak ematea.

Gizarte-inpaktuaren neurketan ideien trukea eta jardunbide egokien hedapena sustatzea.

Ingurumen-hezkuntzaren eta garapen jasangarriaren testuinguruko aplikazio praktikoan aurre egin behako diegun erronkei buruz elkarrekin hausnarketa egitea.

Inpaktua neurtzeko eta kudeatzeko ereduen ezarpenaren aurrerapena bultzatzea ingurumenaren arloko eta Euskadiren jasangarritasunerako hezkuntzaren esparruan.

Irakurri gehiago

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Irakasleak
  • Profesionalak
  • ingurumen-hezitzaileak, ingurumen-kudeaketako profesionalak, Inpaktuaren ebaluazioaren eta neurketaren arloko profesionalak

Lankidetza

  • Ihobe - Eusko Jaurlaritza / Gobierno Vasco

Programa

2024-07-04

09:00 - 09:15

Apertura institucional

09:15 - 09:30

Jardueraren zuzendaritzaren aurkezpena

    Presentación de la Escuela de Educación para la Sostenibilidad 2030

    • Xabier González Vegas | Ihobe, Gobierno Vasco. - Director de Sostenibilidad ambiental y co-director del curso
    09:30 - 10:15

    “¿Para qué evaluamos el impacto? ¿Cómo lo hacen las instituciones referentes?“

    • Anabel Suso Araico | Red 2 Red - Directora de Innovación de Políticas Públicas en Red 2 Red. Responsable Observatorio de Transición Justa
    10:15 - 11:00

    “¿Qué hemos aprendido de las evaluaciones de las políticas y programas ambientales con implicación ciudadana? “

    • Javier Benayas del Alamo | UAM - Catedrático de Ecología y miembro del comité asesor de la Red española de Desarrollo Sostenible
    11:00 - 11:30

    Pausa Café

    11:30 - 13:30

    Mahai ingurua: “Mesa redonda: percepciones y actitudes hacia el medioambiente.“

    • Ainhoa Diez de Salazar Gutierrez | Ihobe - Gobierno Vasco - Responsable técnica de la Red de centros ambientales Ekoetxea (Moderatzailea)

    Percepciones y actitudes: cómo poder cambiarlas e influir en el cambio de hábitos

    • Laura Pasca García | Universidad Complutense de Madrid - Investigadora y miembro de la PSICAMB, la asociación científica de psicología ambiental

    Percepción social sobre la transición ecológica en España

    • Anabel Suso Araico | Red 2 Red - Directora de Innovación de Políticas Públicas en Red 2 Red. Responsable Observatorio de Transición Justa

    Jóvenes y Medioambiente

    • Juan María González-Anleo | Fundación SM - Investigador Observatorio de la juventud

    Actitudes de la sociedad vasca ante el medioambiente y la sostenibilidad

    • Mª Luz Gomez Fernandez | Ihobe - Gobierno Vasco - Responsable técnica proyecto Activación ciudadana en medio ambiente
    13:30 - 15:00

    Atsedena

    15:00 - 17:30

    “Taller práctico: Construyendo mi hoja de ruta hacia el impacto. La teoría de cambio“

    • Maria Rubio Zavala | Red de consultores de Stone-Soup Consulting - Consultora en innovación e impacto social
    • Iñigo Benedicto Arbizu | Sinnple, impacto socioambiental - Socio-Director

    2024-07-05

    09:00 - 09:30

    “El reto de la medición del impacto de Ekoetxea, red de centros ambientales de Euskadi“

    • Ainhoa Diez de Salazar Gutierrez | Ihobe - Responsable técnica de la Red de centros ambientales Ekoetxea
    09:30 - 11:00

    Mahai ingurua: “Diálogo: retos en la medición de impacto de programas de educación ambiental “

    • Xabier González Vegas | Ihobe - Director de Sostenibilidad ambiental y co-director del curso (Moderatzailea)
    • Laura Vozmediano Sanz | EHU - Profesora e investigadora referente en Psicología Ambiental
    • Javier Benayas del Alamo | UAM - Catedrático de Ecología y miembro del comité asesor de la Red española de Desarrollo Sostenible
    • Begoña Burgoa Etxaburu | ISEI-IVEI - Responsable de didáctica
    • Serafín Huertas Alcalá | Centro de Educación Ambiental de la Comunitat Valenciana - Técnico y educador ambiental
    11:00 - 11:30

    Atsedena

    11:30 - 12:00

    “Experiencias exitosas de educacion ambiental y su impacto“

    • Serafín Huertas Alcalá | Centro de Educación Ambiental de la Comunitat Valenciana - Técnico y educador ambiental
    12:00 - 14:00

    Mahai ingurua: “Mesa redonda: experiencias de medición de impacto en Euskadi de programas ambientales“

    • Maria Rubio Zavala | Red de consultores de Stone-Soup Consulting - Consultora en innovación e impacto social (Moderatzailea)

    Actueight. Emplead@s por la sostenibilidad

    • Iñigo Benedicto Arbizu | Sinnple, impacto socioambiental - Socio-Director

    Baso-eskola

    • Maialen Sistiaga Poveda | EHU - Docente e investigadora en el departamento de Didáctica de las Matemáticas, Ciencias Experimentales y Sociales

    HADEES herramienta de autodiagnóstico online del desempeño en educación ecosocial de centros escolares o aulas

    • Alfonso Coronado-Marín | Fundación FUHEM - en Cátedra UNESCO de Educación Ambiental y Desarrollo Sostenible en UNED - Educador Ecosocial - Investigador

    Campus Bizia Lab

    • Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga | UPV/ EHU - Directora de Sostenibilidad

    Zuzendariak

    Xabier González Vegas

    Ihobe, Gobierno Vasco, Director de Sostenibilidad Ambiental

    Ekonomialaria eta Enpresa eta Erakunde Komunikazioko Zuzendaritzako masterra. Kudeaketa ez-finantzariora bideratua, unibertsitateko espezializazioa duena komunikazioan, ingurumen-politikan eta eraldaketa digitalean. Ingurumeneko politika publikoen garapenarekin lotutako proiektu eta zerbitzuen zuzendaritzarekin profesionalki lotua. Denborarekin pertsonen eta lan-taldeen kudeaketan ardura handiagoak hartu ditut. 2010az geroztik, jasangarritasunaren, laguntza estrategikoaren edo komunikazioaren arloko taldeak zuzentzen ditu Ihoben, Eusko Jaurlaritzaren Ingurumen Jarduketarako Sozietate Publikoa. Urtero, ebaluatzaile gisa parte hartzen dut Euskalitek sustatutako Kudeaketa Aurreratuaren Sarian. Kirola ere asko gustatzen zait, batez ere saskibaloia, nire aisialdiaren zati handi bat hari ematen baitiot.

    Ainhoa Diez de Salazar Gutierrez

    Ihobe - Eusko Jaurlaritza, Ekoetxea Sarearen arduraduna - Euskadiko Ingurumen Zentroak

    Ingurumen zientzietako lizenzitura amaitu eta mundu pedagogikoan trebatu ondoren, nire motibazioa aurkitu nuen, nire bi grinak batzen zituen esparrua, ingurumena eta irakaskuntza; Ingurumen Hezkuntza. Zazpi urtez aritu naiz ingurumen-hezitzaile moduan, mendian bertan, Aralarko Parke Naturalean sustraituta. Urte horiek emankorrak bezain biziak izan ziren. 2018an, jauzi bat egin nuen landa-lanetik kudeaketa esparrura; zehazki, Ihobek kudeatzen duen Ekoetxea Euskadiko Ingurumen Zentroen Sarearen kudeaketara. Gaur egun sare horren arduraduna naiz. Ekoetxea Sarea eraldaketa-prozesu batean dago, eta gizarte gisa aurre egin behar diegun trantsizio ekologikoaren ondoriozko erronkei erantzutea du helburu. Eraldaketa-prozesu berritzaile honen arduraduna naiz, eta gozamen hutsa da niretzat lan hori.

    Hizlariak

    Javier Benayas del Alamo

    Madrilgo Unibertsitate Autonomoko Ekologiako katedraduna. 1995etik 2003ra Ingurumeneko errektore delegatua izan zen eta 2003tik 2009ra Campuseko eta Ingurumen Kalitateko errektoreordea. 2003an Ingurumena eta Iraunkortasunari buruzko CRUE lantaldea bultzatu zuen. 2011n "Unibertsitatearen erantzukizun soziala eta garapen iraunkorra" txostenaren Batzorde Teknikoan parte hartu zuen. Espainiako unibertsitateetako iraunkortasun politiken ebaluazioa "lanaren arduraduna, Latinoamerikako Unibertsitateetan iraunkortasunaren adierazleen definizioaren proiektuaren koordinatzailea izan zen ere. 2000 - 2012 artean ingurumen-hezkuntzako doktorego programa bat koordinatu zuen. "Milurteko Ekosistemen eta Espainiako Biodibertsitatearen Ebaluazioa" proiektuaren zuzendaria izan da. 2015az geroztik alkateordea eta hirigintza eta iraunkortasuneko zinegotzia da Soto del Real eta REDS sareko aholkularia.

    Iñigo Benedicto Arbizu

    Sinnple

    Co-fundador en 2011 de SINNPLE, consultoría en impacto socioambiental y creador de la app ActuEight de consumo consciente. Hemos acompañado en sostenibilidad a +150 empresas y en gestión por impacto a +100 entidades y emprendimientos sociales. En 2020 Acumen, el 1º y mayor fondo de inversión de impacto del mundo, me eligió como uno de los 24 agentes de cambio más relevantes en España. Ingeniero Industrial por la Universidad de Navarra

    Begoña Burgoa Etxaburu

    ISEI-IVEI

    Alfonso Coronado-Marín

    Mª Luz Gomez Fernandez

    ihobe, s.a.

    Ingeniero Técnico y Superior Industrial por la Escuela de Ingenieros Industriales de la Universidad del País Vasco. Inicio su carrera en Gil y Carvajal S.A. como experto en Análisis de Riesgos Medioambientales. Posteriormente se incorpora a Ihobe en 1997. Inicialmente ligada al desarrollo de herramientas, instrumentos y servicios de apoyo dirigidos a facilitar la mejora ambiental de la industria vasca. Posteriormente ha participado en la innovación, diseño y desarrollo de herramientas de Acción Climática. Ha sido Responsable de Instrumentos de despliegue de la Ley de transición Energética y Cambio Climático de Euskadi. En la actualidad es la Jefa del proyecto de Activación Ciudadana en Materia de Medio Ambiente.

    Juan María González-Anleo

    Serafín Huertas Alcalá

    Sera Huertas Alcalá, técnico en educación en el Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana desde el año 2000 e ingeniero técnico agrícola de formación. Mi formación en educación ambiental comenzó de manera autodidacta en 1998 y desde entonces me he interesado por muchos temas vinculados a la EA, realizando infinidad de cursos y acudiendo a incontables jornadas y seminarios, pero quizás lo más relevante es que desde 2007, a raíz de entrar a formar parte del grupo de ponentes de Al Gore en España con el proyecto The Climate Project Spain, me he especializado en comunicación y educación de la emergencia climática. Actualmente soy responsable del área de cambio climático y huella de carbono en el CEACV. En el mismo CEACV gestiono la Estrategia Valenciana de Educación Ambiental (Guía EAR) y varios programas formativos, así como la coordinación de los trabajos que llevamos a cabo desde 2015 para que la educación ambiental tenga presencia en las leyes que impulsa el Consell. De las muchas cosas que hago en la actualidad me gustaría destacar un proyecto personal, INSPIRAT, en el que personas con discapacidad intelectual se forman para ejercer de educadores y educadoras ambientales, creando con ello proyectos de vida.

    Laura Pasca García

    Universidad Complutense de Madrid, Profesora Ayudante Doctora

    Doctora en Psicología e investigadora en el campo de la Psicología Ambiental y metodóloga. Profesora en la Facultad de Psicología de la Universidad Complutense de Madrid, donde desarrolla su trabajo acerca de la preocupación ambiental, percepción del cambio climático y comportamiento pro-ambiental, así como acerca de las relaciones entre el ser humano y la naturaleza y su efecto en el bienestar.

    Maria Rubio Zavala

    Laura Vozmediano Sanz

    Euskal Herriko Unibertsitatea, Graduaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren arloko errektoreordea UPV/EHU

    Gizarte Psikologia saileko irakaslea UPV/EHUko Psikologia Fakultatean. CRIM-AP ikerketa-talde finkatuko kidea. Gaur egun, UPV/EHUko Graduaren eta Hezkuntza Berrikuntzaren arloko errektoreordea.

    Estíbaliz Sáez de Cámara Oleaga

    Universidad del Pais Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU)

    Doktorea Ingurumen Ingeniaritzan Doktorea eta Ingurumen Teknologien irakaslea Ingeniaritza Kimikoa eta Ingurumen Ingeniaritza Sailean, Bilboko Ingeniaritza Eskolan. 2017tik UPV / EHUren Iraunkortasun eta Gizarte Konpromisoaren arloko zuzendaria da. Zientzia eta Gizarte Garapenaren eta Transferentziaren arloko errektoreordeatzatik iraunkortasuna eta gizarte konpromisoa bultzatzen du kudeaketa, irakaskuntza, ikerketa eta transferentzian. Ekonomia Zirkularra: aplikazioa enpresan masterraren batzorde akademikoaren kidea da. Espainiako Garapen Iraunkorrerako Sarearen (REDS) lehendakariordea da ere.

    Maialen Sistiaga Poveda

    Euskal Herriko Unibertsitatea, Irakasle eta ikertzailea

    Biologian lizentziatua, Biologia Molekularreko masterra egin zuen eta ondoren, ardien birusen eboluzioaren inguruko doktoretza. Hainbat unibertsitateetan (British Columbian edo Cagliarin, esate baterako) ikerlari gisa aritu ostean, Kutxa Fundazioan teknikari modura hasi zen eta bertan 8 urte eman ditu, ingurumen hezkuntzako proiektuetan batik bat, "Baso-eskola" eta "Naturan Hezi" proiektuetan. Hezkuntza-berrikuntzako irakasle izan da UEUko Irakasleen Prestakuntzarako Unibertsitate Masterrean eta egun, EHUko Zientzia Esperimentalen Didaktika Saileko irakasle eta ikerlaria da, Donostiako HEFA II fakultateko Lehen Hezkuntzako graduan.

    Anabel Suso Araico

    Licenciada en Ciencias Políticas y Sociología por la Universidad de Deusto y experta en “Economía, gestión y tecnología de la innovación pública” por la Universidad de Alcalá de Henares. Cuenta con experiencia de más de 25 años en materia de investigación y consultoría socioeconómica en el ámbito de las políticas públicas, que inicio en la Universidad Complutense de Madrid. Ha desempeñado su trabajo como consultora en diversas empresas especializadas. En 2007 entró a formar parte del equipo de Red2Red y en la actualidad es Directora de Innovación de Políticas Públicas de la firma donde ha dirigido numerosos estudios y evaluaciones sobre políticas públicas de empleo, igualdad y lucha contra la discriminación de colectivos vulnerables. Es la actual coordinadora del Observatorio de la Transición Justa y en los últimos años ha coordinado más de 15 evaluaciones de impacto.

    Matrikula prezioak

    Aurrez aurre2024-05-31 arte2024-07-04 arte
    25,00 EUR59,00 EUR
    - 84,00 EUR
    - 71,00 EUR
    - 59,00 EUR

    Kokalekua

    Miramar Jauregia

    Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

    Gipuzkoa

    43.3148927,-1.9985911999999644

    Miramar Jauregia

    Mirakontxa pasealekua 48, 20007 Donostia

    Gipuzkoa

    Sustainable development goals

    2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

    Garapen jasangarrirako helburuak

    4 - Kalitatezko hezkuntza

    Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

    Informazio gehiago
    4 - Kalitatezko hezkuntza

    11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

    Hiriak eta giza asentamenduak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea. Gai gakoak: sarbidea etxebizitza eta oinarrizko zerbitzu egoki, seguru eta irisgarrietara, garraio sistema egokiak eta jasangarriak, hirigintza inklusiboa, plangintza eta kudeaketa parte hartzailea, kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinak, berdeguneak, hiriguneen, hiri inguruen eta landa inguruneen arteko loturak.

    Informazio gehiago
    11 - Hiri eta komunitate jasangarriak

    13 - Klimaren aldeko ekintza

    Klima aldaketari eta haren ondorioei aurre egiteko premiazko neurriak hartzea. Gai gakoak: mitigazioa, erresilientzia eta egokitzeko gaitasuna, plangintza, estrategiak eta plan nazionalak, hezkuntza eta sentsibilizazioa, efektuen murrizketa eta alerta goiztiarra, Klima Aldaketari buruzko Nazio Batuen Esparru Konbentzioa betetzea.

    Informazio gehiago
    13 - Klimaren aldeko ekintza

    17 - Helburuak lortzeko aliantza

    Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.

    Informazio gehiago
    17 - Helburuak betetzeko aliantzak

    Erlazionatutako beste ekitaldi batzuk