Itzuli

Moda iraunkorra eta Klima Aldaketa

Hasiera-hasieratik, 1988an, ASTOREk Euskal Herriko industria-tradizio finkatuaren oinarriak eta merkatuaren behar aldakorretara egokitzeko trebetasuna konbinatzen jakin du bere izate- eta jardute-moduan, urte hauetan guztietan markaren espirituaren parte izan diren balioei leial eutsiz: kalitatea eta funtzionaltasuna, alde batetik, diseinua eta teknizitatea, bestetik.

Astore, Ternua, Lorpen, Loreak Mendian eta Ternua workwear bezala, Ternua Group-en parte da.


Egoitza Arrasaten du eta ekoizpen-filialak eta merkataritza-bulegoak Europako eta Amerikako hainbat herrialdetan zehar ditu. TERNUA Group nazioarteko enpresa bat da, eta ehungintza, kirol-ekipamendua eta moda diseinatu, garatu eta merkaturatzen ditu, jasangarritasunaren aldeko konpromiso sakonarekin. TERNUA Group-ek funtzionaltasuna, jasangarritasuna eta diseinua konbinatzen dituzten bildumak garatzen ditu. Ehunen eta jantzigintza-metodo aurreratuen garapenean eta erabileran barneratutako knowhow-ak aukera ematen die kontsumitzaileei prestazio handiko jantzi eta materialak eskaintzeko hainbat kirol-diziplina lantzeko, hala nola alpinismoa, eskalada, trail running, ski edo pilota. Baita hiri-erabilerarako eta bizimodu aktiborako ere.
Ternua Group-en bizitzaren zikloa auspotzen jarraitzeko asmoa dute: babestu, sortu, aurrera egin, itzuli.


Gure jatorriarekiko, gure ingurunearekiko eta gure jendearekiko konpromisoa dute. Eta erronka bat: berritzea, etorkizuna sortzea eta hobeak izateko nahia. Berrikuntza teknologiko iraunkorrean erreferentzia izan nahi dute.


Uste dute originala, berritzailea, konprometitua eta ausarta izatea ez dela aukera bat, jarrera horretan zerk baino gehiago axola duela .
Bere urratsetako bakoitza gure jatorrian sustraitutako filosofia batekin lerrokatuta dago. Filosofia horretatik pertsonekiko eta planetarekiko konpromisoa bistatik galtzen ez duten jantziak eta osagarriak diseinatu eta egiten dituzte.


Moda iraunkorra eta tokikoa. Gizartearen kontzientziazio-maila


Urteak daramatzate beren produktuen eragina murrizteko lanean, bai erabilitako materialengatik, bai hurbileko fabrikazioagatik. Argi dute gizartea kontzientziatuago dagoela, bereziko bizi izan dugun pandemiarekin gertatu denaren ondoren. Klima-aldaketak, gure erabakien inpaktuek eta arduratsuago jarduteko beharrak, ekonomia zirkularrak eragin handia izan dute eta jendea kezkatzen dute.


Iraunkortasun terminoa islatzea


Jasangarritasuna egiten duten guztiaren muinean dago. Bere urratsetako bakoitza gure jatorrian sustraitutako filosofia batekin lerrokatuta dago, jantzi eta osagarriak diseinatu eta egiten ditzuten unetik dute txertatua pertsonekiko eta planetarekiko konpromisoa. Beraientzat ez dago kontraesanik jasangarritasunaren eta negozio on bat egitearen artean. Hori funtsezkoa da epe luzera. Etengabe ari dira gauzak hobeto egiteko aukerak aztertzen. Urrats handiak eman dituzte, eta batzuk oso garrantzitsuak, baina ezer gutxi oraindik egiteko dagoenarekin alderatuta.


Gizartearen joera


Moda azkarreko mundu batean bizi gara, non produktuen bizitza erabilgarria oso laburra suertatzen da. Aitzitik, baliabide natural urriak erabili ondoren ere salgai jarri ez diren produktuak suntsitzen dira, non, euren ustez, gauzen balioa ere galtzen da.
Beraiek, aldiz, pertsonon bidaide bihurtuko diren arropak fabrikatzearen aldeko apustua egiten dute, beren kalitate eta funtzionaltasunagatik hain sarri aldatu beharrik ez dutenak. Kontsumo arduratsuagorako aldaketa egin behar dela diote. 
Gizartea gero eta gehiago jabetzen da egungo gehiegizko kontsumoak ez duela zentzurik eta ez dela jasangarria, egungo ereduak baliabide finituak erabiltzen ditu eta kudeatu ezin diren hondakin asko sortzen ditu.


Moda jasangarria datozen urteetan


Zirkulartasun-irizpideak kontuan hartzen dituen moda bat imajinatu nahi dute, hau da, lantzen ari diren horretan sakonduko duen moda bat. Zentzu honetan, euren produktuak birziklatuak, birziklagarriak edo biodegradatzeko aukera ematen dutenaren alde lan egiten dute. Oso garrantzitsua da konponbideak bilatzea materialetan, prozesuetan eta, oro har, kate osoan, aztarna hidrikoa eta energetikoa murrizteko eta, aldi berean, karbono-aztarna murrizteko. Laburbilduz, ekoberrikuntza, ekodiseinua eta ekonomia zirkularra. Etorkizuneko ekimenak norabide horretan joango dira.


Ekoizpen iraunkorraren garrantzia


Gauzak ezin dira orain arte bezala egin. Lehengai bat fabrikatzeko baliabide natural bat ateratzea, bizi-zikloaren amaieran zakarrontzira doan produktu bat fabrikatzeko. Produktu horrek ez du zentzurik, ez da jasangarria. Produktuak diseinatzeko, kontuan hartu behar dugu bizi-zikloaren amaieran haiekin batera gertatuko dela. Horretarako, oso garrantzitsua da jantzi materialak sortzea, birziklatu ahal izateko, denbora luzean iraun dezaten eta irauten duten bitartean konponketa sustatzeko.