
Naturan Hezi V. Topaketak. Harritu, entzun... Izan bidelagun!
Naturan hezteko eta garatzeko prozesuan guk, helduok, norbanako, irakasle nahiz guraso moduan, bidelagun izateko nola prestatu, zein ekarpen egin ditzakegun, nola bihurtu eredu,… aztertuko da.
Description
Naturan Hezi Eskola naturaguneetan hezten duen hezkuntza komunitatearen topagunea da, non ikastaroak eta urteko topaketak ospatzen diren. Topaketen helburua gai zehatz baten inguruan sakontzea da, hizlari adituei entzunez, esperientziak partekatuz, eta ikastetxeen artean elkarlanak eta sinergiak sortuz.
Lehen edizioan, naturan hezteak ikastetxean zekarren eraldaketa pedagogikoa izan zen aztergai, eta zeharka baina nabarmen, irakasleen eta ikasleen begirada aldatu behar zela ondorioztatu zen. Bigarren edizioan, egungo gizarte eredu antropozentristatik ikuspegi ekozentrista batera salto egitearen garrantziaz hitz egin zen, begirada aldatu eta naturarekin harremantzeko ditugun moduak aldatzearen aldeko jarrerak garatuz eta partekatuz. Hirugarrenean, ustezko eguraldi desegokiaren aurrean ditugun hainbat ikuspegi deseraikitzeko gakoak aurkeztu ziren. Eta laugarrenean, baso eskolaren bidez sortutako saretzeak eta sinergien edota elkarlanen balioa azpimarratu nahi zen, urte hauetan guztietan zehar, sortutako elkarlan asko beste ikastetxeentzako ere eredugarriak eta baliogarriak izan daitezkeelako. Basoko sustraien sarea hazten doalako eta horri esker, baita naturan hezten duen komunitatea ere.
2025eko topaketei begira, naturan hezteko eta garatzeko prozesuan guk, helduok, norbanako, irakasle nahiz guraso moduan, bidelagun izateko nola prestatu, zein ekarpen egin ditzakegun, nola bihurtu eredu,… aztertuko da. Hala, hainbat solasaldiren eta dinamikaren bitartez, bidelagun izateko gako horien ereduak ezagutuko dira ibilbide eder baten bitartez. Ibilbidean bidelagun, ekologismo modernoaren erreferente den Rachel Carsonen The sense of wonder liburuko hitz eta esaldiak banakatzen eta horiei tiraka arituko gara. Hark zihoen bezala, "heldu baten konpainia beharrezkoa da haur batengan bere berezko harridura-zentzua bizirik mantentzeko". Konpainia horren ezaugarrietan murgilduko da topagunea, beraz, testuinguru eta momentu ezberdinei erreparatuz.
Objectifs
Naturan hezten dutenen artean komunitatea sortu eta saretzea.
Eskolek naturan hezteko ibilbidean egin dituzten proposamen eta esperientziak ezagutzea eta partekatzea.
Naturan hezteko prozesuan, dimentsio eta testuinguru anitzetan, bidelagun izateko gakoak eskaintzea.
Naturarekin ezartzen ditugun harremanen inguruko azterketa eta hausnarketa bultzatzea.
Activité s'adressant à
- Public en général
- Étudiants universitaires
- Étudiants non universitaires
- Professeurs
- Professionnels
Programme
26 06 2025
Erregistroa / Registro
Présentation par la Direction de l’activité
- Erkiz Miguez Montero | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola teknikaria
- Irati Andoño Erdozain | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola gidaria
“Gu naturaren parte gara…“
- Oskar Alegria Suescun | Zinemagilea
““Natura etxearen parte zen…” - Nola hezi naturan guraso modura?“
- Ion Fontenla Sukia | Landarlan Ingurumen Elkartea eta Naturtzaindia Elkartea. - Guraso naturzaleak
- Garazi Auzmendi Arkarazo | Landarlan Ingurumen Elkartea eta Naturtzaindia Elkartea. - Guraso naturzaleak
““Haurrak ibaian bainatzera jolasten zuten” - Jolasa naturan errespetatzeko gakoak“
- Larraitz Altuna Gabilondo | Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) - Irakaslea eta ikertzailea
Pause
“Se tumbaban en los campos de trigo. Gestión de las emociones infantiles en la naturaleza“
- Silvia Collado Salas | Universidad de Zaragoza - Investigadora en Psicología Ambiental, y Profesora Titular en el Departamento de Psicología y Sociología
““Dena ukitu nahi du” - Arauak eta limiteak, arriskuen aurrean nola kokatu “
- Oihana Imaz Recondo | École Larrun - Zuzendari pedagogikoa eta LHko irakaslea
““Dena jakin nahi du, dena galdetzen du” - Helduaren garrantzia ekoalfabetizazioan eta esplorazioan“
- Maialen Sistiaga Poveda | Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) - Irakasle eta ikertzailea
Table ronde: “Bidelagunen arteko elkargunea“
- Erkiz Miguez Montero | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola teknikaria (Modérateur)
- Esther Saldaña Odriozola | Eusko Jaurlaritza - Olaberriko Herri Eskolako Zuzendaria
- Janire Lopez Irastorza | Eusko Jaurlaritza - HH, LH eta GH-ko irakaslea Zaldibiako Lardizabal Herri Eskolan
- Belen Saralegi Otamendi | Eusko jaurlaritza - Haur Hezkuntzako irakaslea, Samaniego Ikastetxea
- Izaskun Mitxelena Mujika | Eusko Jaurlaritza - Haur Hezkuntzako irakaslea, Amara Berri Urbieta ikastetxean
- Olatz Abadia Salgado | Zurriola Ikastola - Hezkuntza Laguntzaile espezialista
Goizari itxiera
Bazkaria barne eskainiko da
Arratsaldeko dinamiketatik bat aukeratu beharko duzu. Dinamika bakoitzerako plazak mugatuak izango dira. Izen ematearen ordenaren arabera esleituko dira.
“Baso-bainua. Naturarekin zentzumenen bitartez konektatzen“
- Violeta Torán Pereg | Basona - Baso-bainu gidaria
“Refugios en la naturaleza“
- Anabel Varona eta Carlos Arruti | Maushaus - Arkitektoak
Clôture du cours
- Erkiz Miguez Montero | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola teknikaria
- Maialen Sistiaga Poveda | Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU) - Irakasle eta ikertzailea
- Irati Andoño Erdozain | Kutxa Fundazioa - Baso-eskola gidaria
Directeurs

Erkiz Miguez Montero
Kutxa Fundazioa

Maialen Sistiaga Poveda
EHU, Irakasle eta ikertzailea
Licenciada en Biología, cursó un máster en Biología Molecular y posteriormente un doctorado sobre virus ovinos y su evolución. Tras trabajar como investigadora en varias universidades (como British Columbia o Cagliari), comenzó como técnico en la Fundación Kutxa, donde ha trabajado durante 8 años en proyectos de educación ambiental, principalmente en proyectos como "Baso-eskola" y "Naturan Hezi". Ha sido profesora de innovación educativa en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de la UEU y actualmente es profesora e investigadora del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la UPV en el grado de Educación Primaria de la facultad HEFA II de Donostia.
Conférenciers

Olatz Abadia Salgado
zurriola ikastola

Oskar Alegria Suescun

Larraitz Altuna Gabilondo

Irati Andoño Erdozain
Kutxa Fundazioa

Garazi Auzmendi Arkarazo

Anabel Varona eta Carlos Arruti

Silvia Collado Salas
Silvia Collado es Doctora en Psicología Ambiental, y Profesora Titular en el Departamento de Psicología y Sociología de la Universidad de Zaragoza. Su línea de investigación se centra en el estudio de la relación de los niños y niñas con la naturaleza, y los beneficios que esta relación ofrece, tanto para su bienestar como para sus actitudes y comportamientos pro-ambientales. Ha escrito numerosos artículos de investigación sobre el tema, así como dos libros, y ha recibido varios premios por su carrera investigadora. Trabaja de manera habitual con equipos de investigación internacionales, habiendo realizado estancias de investigación en Leiden University (Países Bajos) y Cornell University (Estados Unidos), entre otras. Actualmente forma parte de la Junta Directiva de la International Association of People-Environment Studies.

Ion Fontenla Sukia

Oihana Imaz Recondo
Nacida en Donostia en 1994, es graduada en Educación Infantil (Mondragon Unibertsitatea) con especialidad de Lengua Extranjera, realizó en Finlandia (University of Turku) el máster "Learning, learning environments and educational systems", especializándose en el uso del espacio exterior de su interés y en la conducta de riesgo infantil. Las diferentes experiencias vividas en el extranjero (Islandia, Gales y Finlandia) han definido sus temas e intereses de investigación; el uso de espacios exteriores (conducta de riesgo), la interculturalidad y el tratamiento de la diversidad lingüística en las escuelas, entre otros. Entre sus proyectos más significativos se encuentran sesiones de formación con otros investigadores sobre el uso y organización del espacio exterior en escuelas del País Vasco.

Janire Lopez Irastorza

Erkiz Miguez Montero
Kutxa Fundazioa

Izaskun Mitxelena Mujika

Esther Saldaña Odriozola

Belen Saralegi Otamendi

Maialen Sistiaga Poveda
EHU, Irakasle eta ikertzailea
Licenciada en Biología, cursó un máster en Biología Molecular y posteriormente un doctorado sobre virus ovinos y su evolución. Tras trabajar como investigadora en varias universidades (como British Columbia o Cagliari), comenzó como técnico en la Fundación Kutxa, donde ha trabajado durante 8 años en proyectos de educación ambiental, principalmente en proyectos como "Baso-eskola" y "Naturan Hezi". Ha sido profesora de innovación educativa en el Máster Universitario en Formación del Profesorado de la UEU y actualmente es profesora e investigadora del Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales de la UPV en el grado de Educación Primaria de la facultad HEFA II de Donostia.

Violeta Torán Pereg
Tarifs inscription
Face á Face | jusqu'au 26-06-2025 |
---|---|
50,00 EUR |
Lieu de l'événement
Parc technologique d’Euskadi, Campus Donostia, Bâtiment Central
Pº Mikeletegi, 53. 20009 Donostia (Gipuzkoa)
Gipuzkoa
Objectifs de développement durable
Chez UIK, nous voulons contribuer à la réalisation des objectifs de développement durable (ODD) 2030. Pour ce faire, nous avons identifié les objectifs auxquels nos programmes contribuent. Vous pouvez vérifier les objectifs ci-dessous.
L'Agenda 2030 est le nouvel agenda international de développement adopté en septembre 2015 par les Nations Unies. Cet agenda se veut un outil pour favoriser le développement humain durable sur toute la planète. L'éradication de la pauvreté, la réduction de l'inégalité et de la vulnérabilité et la promotion de la viabilité constituent ses principaux piliers. Il s'agit d'une chance unique de transformer le monde jusqu'en 2030 et de garantir les droits de l'homme à tous.

4 - Éducation de qualité
Veiller à ce que tous puissent suivre une éducation de qualité dans des conditions d’équité et promouvoir les possibilités d’apprentissage tout au long de la vie. Questions clés : enseignement gratuit, équitable et de qualité, accès égalitaire à une formation supérieure, éducation au développement durable, des installations éducatives adaptées aux personnes handicapées, cadres d’apprentissage sûrs, exempts de violence, inclusifs et efficaces.
Plus d'informations